رادیو معارف همزمان با سالگرد ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) با چهار ساعت تولید و هشت ساعت پخش راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۶۲
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

مهم‌ترین معیار برای موفقیت یک رسانه در میدان رقابت سپهر رسانه ای، مخاطبان است. این رادیو اگر چه پس از ۲۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی راه اندازی شد، اما می‌توان عملکرد آن را در پیدایی مخاطب خاص خود، به مثابه یکی از ثمرات فرهنگی انقلاب و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد.

رادیو معارف با در هم شکستن الگو‌های رایج برنامه سازی، طرحی نو را ابداع کرد و ساختار و محتوا را در شیوه‌ای جدید و بدیع با تنوع و گستردگی موضوعات معارفی عرضه کرد. به گونه‌ای که شنونده‌های آن خلاء موسیقی را احساس نکرده و نمی‌کنند. رادیو معارف کارکرد‌های آموزشی و اطلاع رسانی خاص و ویژه‌ای دارد. جدول برنامه‌های آن به سه سطح تخصصی، نیمه تخصصی و عمومی تقسیم می‌شود.

شنونده این رادیو علاقه‌مند پوشش جغرافیایی کشور است و هر چه گستردگی فعالیت و پوشش و کیفیت صدای این رسانه دینی تقویت شود می‌توان تاثیر بیشتری داشته باشد. البته این رادیو مورد توجه آیات عظام، نخبگان و متدینان از ابتدا تا به امروز بوده است.

برنامه این رادیو بدون استفاده از جذابیت‌های کاذب، رضایت و آرامش واقعی را به مخاطبان خود در حوزه‌های مختلف عرضه می‌کند. در این مکان فرصت پردازش همه عناوین برنامه سازی این شبکه رادیویی نیست و فقط به برنامه «پرسمان» که از قدیمی‌ترین برنامه‌های رادیو معارف به شمار می‌رود، می‌پردازیم.

این شبکه رادیویی از آغازین روز‌های فعالیت با درک نیاز‌های جامعه و مطالبات مردمی، رصد شبهات، پرسش‌ها و پاسخ گویی عالمانه، هنرمندانه و بهنگام را یکی از مهمترین رسالت‌های خود تعیین کرد؛ لذا با درک برنامه‌هایی از قبیل پرسش و پاسخ، پرسمان، پرس و جو، مشق راه، راه بهشت و... این ماموریت مهم را بر عهده گرفت.

برنامه پرسمان پرسش‌های مخاطبان را که از طریق پیامک و یا گزارش تلفنی دریافت می‌کند، پس از دسته بندی و حذف پرسش‌های تکراری، اولویت بندی و براساس موضوعات مختلف دینی همچون اعتقادی، تربیتی، قرآنی، تاریخی، سیاسی، خانواده، کودک و نوجوان، مهدویت و انقلاب اسلامی و.. برای پاسخگویی در اختیار کارشناسان برنامه قرار می‌دهد. 

درحوزه پرسمان قرآنی، حجت السلام والمسلمین ملکی، پرسمان خانواده سرکار خانم دکتر حیدری، پرسمان تربیتی (کودک و نوجوان) حجت الاسلام یوسف نیا، پرسمان اعتقادی حجت الاسلام و المسلمین محمدی، پرسمان تاریخی حجت الاسلام و المسلمین دکتر جباری و پرسمان سیاسی حجت الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی مسئولیت پاسخگویی را بر عهده دارند. ویژگی بارز آن صمیمیت و نزدیکی شنونده و نیز ارتباط سریع و بی واسطه شنوندگان با کارشناسان برنامه است.

برنامه پرسمان هر روز از ساعت ۱۶ به مدت ۴۵ دقیقه همراه مخاطبان خود خواهد بود و شنوندگان می‌توانند در ساعت ۲۳ تکرار برنامه پرسمان را در حوزه‌های مختلف دنبال کنند. با توجه به اصل میل و مصلحت و نیاز خلاصه برنامه پرسمان به مدت ۳۰ دقیقه هر روز ساعت ۹ صبح بر روی آنتن می‌رود. 

رادیو معارف را باید باور داشت چرا که برنامه‌های این شبکه رادیویی از آرزو‌های دیرینه انقلاب بوده تا بتواند حقایق دین مقدس اسلام را که منطبق با فطرت انسانی است با گویایی رسا به امت مسلمان ابلاغ و تشنگان معارف به حق اسلام را از مرکز کانون علم و اجتهاد و مرقد مطهر کریمه اهل بیت (ع) به گوش مخاطبان خود برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها